tirsdag 18. august 2015

Week in the life har startet :-) Mandagen i ord og bilder.

Dagen startet klokken 5.45. Det er så greit å komme igang tidlig, selv om jeg ikke begynner på jobb før kl. 9.00. Lufteturen med hundene er blitt en viktig del av morgenrutinen min. Jeg får kroppen i gang, og jeg våkner med litt frisk luft i ansiktet og i lungene. :)


 I dag var tydeligvis hundene litt trøtte, for ingen av de kom for å få kos da jeg skulle ta på meg skoene. Det tok likevel ikke så lang tid før Frøya kom ned fra loftet og Ilke kom opp fra kjelleren.


 Med 13 grader ute og sol fra blå, skyfri himmel var det friskt ute, men heldigvis ikke kaldt. Definitivt et litt spissere drag i luften. Litt høst. Jeg håper på at det blir en fin høst i år, for jeg er glad i høsten.


 Hundene var ivrige til å komme seg ut på tur i dag, men det ble ikke noen kjempelang tur. Vi gikk runden rundt Rugdefaret og over Reverudåsen. Den runden er ca 2,3 kilometer og tar oss ca. en halv time. På turen møtte vi på den amerikanske damen som hadde en flatcoated retriver tispe, men som nå har en omplasserings wippet hannhund. Samtidig møtte vi også på golden retriveren Bailey med hans mannlige eier. Da vi kom opp på Reverudåsen møtte vi på han som har en liten gordon setter tispe på ca. ett år. Han er ikke min favoritt, men det gikk greit i dag.


 Vi rakk akkurat å få med oss Olav da han gikk ut av huset for å dra på jobb. Etterpå fikk hundene mat. Frøya spiste uten problemer, men Ilke var i "vet ikke om jeg vil ha mat"-humør.


En heller vanskelig Ilke ville ikke helt bestemme seg for om mat var det riktige i dag. Men til slutt spiste hun hele porsjonen. :-)


Frokosten min starter først når hundene er ferdige. Da lager jeg meg en skål med frokostblanding, et glass med appelsinjuice og to trantabletter pluss en multivitaminpille. Så setter jeg meg ned ved bordet, på min plass, for å spise, samtidig som jeg leser dagens Budstikka. Nå begynner det å bli valgstoff i avisen ettersom det er kun en måneds tid igjen før kommune- og fylkestingsvalg. 


Etter frokosten må jeg ta meg en kopp kaffe med steamet melk. Det er veldig godt med denne kaffekoppen og jeg setter pris på å kunne lage meg god kaffe her hjemme. Jeg synes jeg får laget så god kaffe her hjemme etter at jeg kjøpte kaffemaskinen og melkesteameren, så nå har jeg ikke det behovet for å kjøpe meg kaffe på kaffebar lenger. 


Vesken har en tendens til å bli litt full og tung, for det er utrolig hva jeg ønsker å ha med når jeg drar på jobben. Slik ble det også i dag. Jeg har fått noen fine plastmapper med glidelås fordi jeg abonnerer på et Studio Calico kit med småting til planleggerbøker (type Filofax). De mappene er nå med meg i vesken, med penner og diverse klistremerker, etc. Smart!


Jeg kom på jobb i tide til å parkere på den "faste" plassen min, legge frem parkeringskortet, og gå til kontoret i femte etasje.

Da jeg kom til U1 møtte jeg på en av sjefene, GT, som også gikk opp trappene. Dermed fikk litt press på meg til å ikke bli hengende etter, og i tillegg skulle jeg jo prate med han, for vi hadde ikke møttes siden før sommerferien. Det gikk faktisk ganske bra, om jeg tør si det selv. :-)


Jeg måtte selvsagt ut for å handle også i dag. Først ble det en tur på posten for å hente post og hente ut en rekommendert sending. Så gikk jeg til Meny på Trekanten for å handle alt der. Noen hadde tømt og kastet både melk og pålegg på kontoret, så det ble en del som jeg måtte kjøpe inn for å fylle skuffer og skap.

Resten av arbeidsdagen ble fylt med mange gjøremål, slik som innsamling av omsetningstall, innlegging av fakturaer i dokus, .... Jeg var litt slapp og hadde antydning til hodepine, så jeg merket at jeg ikke hadde så mye futt i kroppen til å jobbe raskt med oppgavene jeg holdt på med.


Vel hjemme måtte Subaruen parkeres utenfor garasjen. Jørgen holder på med maling av dørene til soverommene inne i garasjen, og da er det ikke plass til bilen der på enda en stund :-)


Jeg fikk satt på en klesvask før jeg satte igang guttene og meg selv med middagslagingen. Vi hadde igjen en av rettene av menyheftet til Adams Matkasse fra forrige uke, og denne ble laget i dag. Det var svinekjøtt på spidd, med potetsalat og tomater. Jeg laget aioli helt fra bunnen av og den ble faktisk veldig god. Hele måltidet var veldig godt. Så absolutt en rett vi kan ha igjen.


Olav fikk i oppgave å grille spiddene vi andre hadde laget. Han fikk ikke en gang tid til å komme seg ut av sykkeltøyet før han måtte grille. :-)



Etter middagen gikk Olav tur med hundene. Etter det gikk han opp i stigen for å male det hvite rundt vinduene, både i loftsetasjen og utenfor kjøkkenet. Han hadde heldigvis sikret både stigen og seg selv.


 Jeg laget mer frokostblanding. Jeg hadde husket på å kjøpe honning tidligere på dagen, og dermed kunne jeg lage en stor porsjon igjen. Honning og olje ble varmet lett for å kunne blande seg med havregryn og nøtter/frø før alt gikk i stekovnen. Der ble det varmet for å gjøre blandingen litt sprø og mer gylden. Jeg må si at jeg er blitt veldig glad i denne frokostblandingen og kan ikke tenke meg noen andre ting til frokost akkurat nå. :-)


Etter middag og frokostblandinglaging ble det dessverre nok å vaske opp, og jeg fikk ryddet opp på benkene. Det er deilig å få vasket alle benkeplatene, og vasket av flisene og skapdører, etc. Å vaske opp har aldri vært min favorittsyssel, men jeg er nok blitt flinkere til å gjøre denne oppgaven selv om det frister mer å bare sette seg ned. :-)


Vasken jeg satte på måtte puttes i tørketrommelen. Det er fordelen med å vaske håndduker, kluter, etc.; Det er bare å putte det i tørketrommelen når det er ferdig i vaskemaskinen. Det er litt lettere enn å måtte henge alt opp på stativ. Men selvsagt må alt foldes og legges på plass til slutt, men det tok jeg ikke denne kvelden :-)


 Jørgen var flink og trente spinning. Han er den som har brukt spinningsykkelen jeg fikk i julegave av Olav aller mest. Jeg holdt ut i ca. to måneder. Planen er selvsagt å begynne på igjen, så det er ikke det dummeste å ha en spinningsykkel klar for den dagen jeg får ånden over meg igjen.

Jeg lastet opp alle forrige ukes bilder til PCen.
Jeg lastet opp alle dagens bilder til PCen.
Jeg såg Suits sammen med familien.
Jeg køyet litt over kl. 23.00.











Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.