tirsdag 28. juli 2015

Week in the Life med Ali Edwards

Jeg har planlagt å delta i Ali Edwards' Week in the Life (WITL) også i år. I fjor var første gang jeg deltok, og selv om jeg ikke har laget noen album enda så har jeg i det minste skrevet ned mange detaljer og tatt mange bilder fra den uken. Hvis jeg ikke husker helt feil så var det i slutten av oktober og begynnelsen av november i fjor. I år er det fra og med 17. august til og med 23. august. Det er den uken skolen starter igjen for Håkon sin del. For Jørgen blir det første gangen uten skolestart. For meg som mor blir det nesten litt rart at bare den ene sønnen min skal på skolen dette året. Men slik er livets gang. De blir sannelig eldre disse guttene mine. :-)

For å forberede meg har jeg allerede satt inn de kortene som er merket med dager. Jeg fikk WITL-kitet mens jeg var på ferie og hentet det på posten i dag. Det var veldig enkelt, ikke for mange spesielle ting. Jeg tror jeg kan få stor glede av det som er i kitet. Det eneste jeg har å utsette på det hele er at de plast-skillearkene jeg mottok sammen med kitet starter på søndag og slutter på lørdag. Det blir litt feil i forhold til meg og min tankegang som tilsier at en uke alltid starter på en mandag og slutter på en søndag. Dette er jo amerikansk konsept, så dermed blir det litt annerledes enn om det hadde vært helt norsk. :-) Jeg kommer til å merke om plastkort-tab'ene slik at det blir fra mandag til søndag. Har ikke helt bestemt meg for hvordan jeg skal gjøre det, men det blir enten med merketape, eller tusj, eller kanskje klistrebokstaver.... Får tenke litt på det. :-)

Når jeg nå skal bli med på dette konseptet igjen så har jeg tenkt å bruke denne bloggen til å skrive mer hver dag. Jeg bare må få det til å bli noe jeg kan bruke lettere i ettertid når jeg setter sammen albumet.

Jeg har også tenkt å ta med historier fra hverdagen som ikke nødvendigvis blir dekket med bilder. Det er jo dokumentasjon av hverdagen min og familien min som er det viktigste med dette konseptet. Jeg har tenkt å skrive ned en del av de vanlige rutinene som pleier å skje samtidig som jeg ønsker å ha med ting som skjer litt utenom det vanlige, hvis det er tilfelle. Jeg ønsker å skrive ned litt mer om HVORFOR jeg gjør de forskjellige tingene i hverdagen.

Jeg gleder meg til å gjenta dette prosjektet også i år. Jeg tror jeg vil trives like godt i år som i fjor med denne dokumentasjonen. Jeg liker jo å dokumentere småting som skjer i livet mitt. Men jeg må innrømme at jeg ikke er like flink nå som jeg var før. Jeg skal sannelig sette meg som mål å skrive her hver dag fra og med nå og ut året. :-) Eller nesten hver dag. Noen dager er det rett og slett ikke tid til å skrive noe som helst. Men når jeg tenker på det: jeg har muligheter til å skrive blogginnlegg på mobilen de dagene jeg ikke har tid til å sette meg ned ved pc'en. Dermed bør jeg kunne skrive noen ord her hver dag.

Før jeg setter i gang med årets WITL skal jeg ha skrevet ut alle bildene jeg tok i fjorårets WITL-uke. Jeg skal ha satt alle bildene inn i albumet jeg skaffet meg i fjor, og skrevet ned alle de tingene jeg ønsker å ha med i albumet. Jeg har diverse ting og tang jeg kan pynte med, men det er ikke så viktig å måtte pynte så mye. Litt her og der er greit nok.

Så da har altså startskuddet gått for meg og prosjekt Week in the Life. :-) Heie meg!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.