søndag 16. oktober 2011

Tomten som ikke ble noe av....

Endelig en oppdatering:

Vi har ventet og ventet på at tomteselgeren skulle komme igang med forberedelsene på tomten vår. Vi har fortvilet sett at tiden har gått fra vår til sommer til høst til vinter til vår til sommer og til høst..... Det ble i mai ett år siden vi kjøpte tomten og enda hadde ingen verdens ting skjedd med utbedring til vann og avløpsanlegg.

Vi har kikket på noen hus, men sammenlignet med det vi hadde planlagt å bygge på tomten vår så var det ingen som nådde opp.

Helt til Olav en ettermiddag så i avisen at det var et hus til salgs ikke så langt unna oss. Han stakk innom på privat visning samme kveld og likte det kjempegodt. Det skulle være visning den kommende helgen og den kunne jeg dra på mens han var bortreist. Som sagt så gjort. Jeg så, jeg likte det, og avgjørelsens time kom.... Skulle vi by på dette eller fortsatt holde på tomten vår?

For å gjøre en lang historie kort så bydde jeg på huset og jeg fikk sannelig tilslaget på det. Plutselig hadde vi lovt å kjøpe et hus!!! Wow!!

Tanumveien 52B, det er der det nye huset ligger. Og gjett om vi gleder oss til å flytte?!!

Men å flytte til et nytt hus krever at man må selge det gamle huset. Det er det vi holder på med nå. Vi hadde fotograf hit for halvannen uke siden. På onsdag kom det noen på privatvisning. I går hadde vi visning med godt oppmøte. I morgen er siste visning. På tirsdag håper jeg vi får inn et bud som er høyt nok til at vi kan akseptere det, og da er det snart klappet og klart til flytting.

For å få alt presentabelt til visningene så har vi vært nødt til å flytte ut temmelig mye av inventaret vårt. Nå er huset utrolig ryddig, men kanskje en smule striglet.... Vi har flyttet ut og ryddet bort så mye nå at vi har mistet litt oversikt over hvor alle tingene har havnet. Noe står i garasjen, noe står i utebodene våre. Andre ting er bare ryddet bort her hjemme. Kom plutselig på at alle vinterjakkene mine er pakket ned i en eske som ligger langt inn i garasjen.... Tror kanskje at jeg går en kald høst i møte... :-)

Vel, jeg gleder meg til det nye huset. Tenk, jul i nytt hus! :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.